Nuffnang Ads

Thursday, September 23, 2010

Dah Dapat Kunci

Waaaaa...

Jangan salah paham, ni bukan kunci rumah yang aku beli untuk buat pelaburan. Ni kunci rumah yang aku beli atas nama orang rumah aku kat tempat aku kerja ni, Kuantan, Pahang. Yela, dua tahun lepas aku tak confirm lagi, so tak boleh nak apply loan kerajaan. Hm, memandangkan ni adalah rumah tuk aku settle down, ada beberapa perkara yang aku nak buat, antaranya:

1. nak tambah porch sebab kat rumah sewa aku sekarang, kereta aku duk kena panas jer. So, rumah sendiri biarlah beratap pulak.

2. Nak tambah electrical point, kitchen cabinet, tile for rooms, etc.

Bila aku fikir-fikir balik, banyaknya perbezaan antara membeli rumah baru (dari pemaju) dan subsale. Rasanya dalam post akan datang, aku akan beri beberapa advantage & drawback perkara ini.

No comments:

Post a Comment