Nuffnang Ads

Monday, September 20, 2010

Selamat Hari Raya

Salam,


Sebelum aku meneruskan bicara, aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua. Walaupun setakat ni aku ada beberapa orang jer yang lawat blog aku, tapi aku bersyukur dengan apa yang ada. Comment ada 3, so far Alhamdulillah bagi new blogger and investor cam aku. Nak lawan abangensem memang tak dapat la..

Semasa aku membelek Tancorp website, aku berkenan kat satu rumah. Terus aku open proclamation of sale. Yang aku rasa terkejut, dah ada syarat baru dalam proclamation of sale tu. Syaratnya seperti berikut:


(2)   The sale of the property is subject to the consent of Lembaga Perumahan Dan hartanah Selangor vide its letter dated 24-8-2010:-
i)      Terhad kepada pembeli bumiputra sekiranya lelongan melibatkan unit bumiputra
ii)     Pendapatan bersama (suami/isteri) bakal pembeli tidak melebihi RM2,000.00
iii)    Bakal pembeli tidak mempunyaisebarang jenis rumah kediaman di Selangor
iv)    Bakal pembeli dikehendaki mendaftar dalam Sistem Pendaftaran Permohonan Rumah Kos Rendah
v)     Cukai tanah dan cukai taksiran semasa telah dibayar kepada Pihak Berkuasa yang berkenaan.


Rasanya isu ni menakutkan new investor. Minta abang ensem comment. Dan comment juga isu <ini>

2 comments:

  1. Bro, syarat ni biasanya untuk rumah low-cost dan saya nasihatkan let-go je lah rumah ni sebab mengikut pengalaman aku dan beberapa orang kawan aku, akan ada masaalah di kemudian hari. Untuk mengetahui lebih lanjut, cuba hubungi lawyer yang ada kat dalam Proclamation Of Sale tu.

    ReplyDelete