Nuffnang Ads

Wednesday, September 1, 2010

abang ensem punya blog macam hampeh

Pergh, abang ensem dah boleh buat contest tu....! Memang betul-betul kaya la abang ensem ni. AE, comment saya adalah seperti berikut. Harap anggap ianya sebagai teguran membina, bukan niat saya untuk mendedahkan kelemahan anda.


1. Ebook anda terlalu simple. Tak padan dengan harga. Saya dah pernah comment sebelum ni. Dan saya juga setuju dengan comment kat 'meh la sini sat' dari ebook : bro, aku rase e-book ko mahal sgt la. buku azizi ali pun baru rm50, tp lebih 100page. Harap dapat detailkan lagi ebook anda walaupun sekecil-kecil perkara.

2. Saya pernah email kpd AE untuk post kan detail kos-kos yang terlibat untuk beli rumah. Ianya tak seperti yang saya expect. Sebab apa yang anda nyatakan adalah yang benda yang umum seperti, MRTA, legal fee etc. Saya mengharapkan detailnya adalah seperti post saya "Contoh Quotation Legal Fee for S&P and Loan Agreement". Bagi orang baru macam saya, saya hanya kira percentage of legal fee, tapi terkejut bila tengok disbursement.

3. Dalam post anda, selalu jika anda tidak mahu menjawab soalan dari follower anda, anda akan kata sila refer ebook anda. Namun ada beberapa isu yang tiada dalam ebook anda. Saya harap AE dapat semak dan jika saya yang terlepas pandang, haraf maaf.

4. Blog AE haruslah kena update dari segi appearance nya. Yelah, abang ensem's blog kan ramai tetamu, nanti orang cepat bosan walaupun isinya bagus. Tidak dinafikan blog anda memang bagus dari segi isinya. Harap dapat compare dengan blog-blog yang lain.

5. Banyakkan gambar sikit AE untuk setiap post. Jangan asyik letak gambar Diana Daniel & Lisa Surihani jer.


6. Katakan saya jual ebook ni pada orang yang berminat dengan harga jauh lebih murah. Mungkin 2 ebook untuk RM10. Modal is RM0. Apa yang AE nak buat? Boleh ke AE cari saya? Susah kan? Tak dinafikan memang ada clause copyright kat 2nd page on your ebook. Tapi itu umum. Apa kata AE buat seperti contoh di bawah ni. Ni salah satu contoh protection dari ebook yang saya beli.
Ebook “RAHSIA  JUTAWAN HARTANAH TERBONGKAR” ini telah didaftarkan di atas email pelanggan Abang Ensem berikut:
Mohd Fulan bin Mohd Fulana
fulana@yoyo.com


7. Memang tak dinafikan AE akan jawab semua persoalan secara percuma. Tapi tak semua orang akan tanya apa yang dieorang tak tahu, dan AE pun tak kan nak jawab semua kan? Naik menyampah jugak. Dan mungkin jugak mereka segan, yelah mungkin soalan dieorang tu soalan “budak baru belajar”, AE pulak post kat blog. Apa kata AE buat consultation advise. Contohnya, RM 20 tuk seberapa banyak persoalan yang dieorang nak secara personal. Masing-masing pun seronok tuk bersoal jawab. Ni cadangan sahaja, bukan untuk suruh AE ambil kesempatan pada follower you.


8. AE ada 14 unit selama berkecimpung dalam property ni. Ceritakanlah secara detail masalah, pengalaman, hidden stories,  bagi setiap unit yang AE beli. Sediakan column khas tuk benda ni kat blog AE.  Kalau AE buat ebook pasal ni, lagi laris. 


9. Last sekali, takde ke hadiah untuk second and third place? Huuuhuhuuhu...




Tq..

4 comments:

  1. Bagus komen ni, dapat membuka mata sebab ada ciri2 pengalaman sendiri. Macamana kalau anda sendiri yg menulis entri2 seperti perunding ni.. Pasti dapat membantu orang lain!

    Oh! rupanya anda newbie! Welcome3... ruang komen begini bg yg ada masa membaca post anda, bg yg singgah lalu, elok sediakan cbox. Letakkan di atas tuh! Saranan saja ya.. sebab MH juga mengejar trafik buat masa ini..

    ReplyDelete
  2. ouh. ini entri yg menang contest tu eh?
    gud2~

    ReplyDelete
  3. sourplum: Tq2.. Nanti ko plak buat contest..!hehehee

    ReplyDelete