Nuffnang Ads

Tuesday, August 24, 2010

First Time Beli Rumah

Dalam 1st post aku cerita yang aku start berkecimpung dalam bidang property ni setelah aku beli satu buku pasal hartanah tulisan Shamsuddin Kadir. So, bertitik tolak dari tu, aku pun mula searching rumah. Mula2 usha area bandar seri putra n mahkota kat bangi. Sesetengah orang kata ok, setengah kata tak ok. Bagi aku yang ok sebab die dekat dengan highway and yang tak ok sebab jauh dari area lain yang membangun. Ada la jugak contact sorang dua yang advertise dalam mudah, tapi bila pikir2 balik, rasa cam tak boleh masyuk. So, aku batalkan niat aku.

    Then aku target betul2 bandar baru bangi kat UKM. So, aku list down semua iklan dalam mudah, call beberapa person, then at last aku aku dapat satu rumah yang aku berkenan. Mula2 aku call tuan rumah tak berangkat, so aku letak tepi lah rumah tu. Satu hari tu tergerak hati untuk call, then pastu aku setuju tgk rumah. Aku rasa aku visit masa cuti sekolah bulan 6 hari tu. Anak bini aku balik kampung, so senanglah aku pi visit.

   Owner ni kerja kat Jaring, manager. Ada la die cerita ada 3 4 bijik rumah, so cam investor gak. Nak jual rumah ni coz die nak let go satu rumah. Mungkin nak bukak bisness kot. Sehari lepas visit aku pun appoint lawyer and deal tuk beli. Harga tak boleh cakap la.. ahhahaaa.... Next process next post.. Tunggu

No comments:

Post a Comment