Nuffnang Ads

Monday, August 23, 2010

Visit

Sabtu lepas aku pi visit rumah lelong yang aku aim ni.. First time aku pi visit tuk rumah lelong. Mula2 tu tak berapa berani jugak nak ketuk pintu, tapi aku ketuk jugak. Gentleman laa... hahahhaaa.. Sebelum tu aku sempat jugak tanya orang sebelah, tengah duk sidai kain. Dia kata budak bujang2 sewa, adik beradik. So, lagi la berani aku ketuk. Die pun tau rumah tu nak kena lelong.

Tup tup, yang keluar budak perempuan. Lagi la seronok aku, budak perempuan kan senang bayar sewa. Die pun tau rumah tu nak kena lelong. Die duk study UPM. So, aku mentioned la niat aku ketuk rumah tu. Yang aku terkejut, die pun nak masuk auction tu. Huhuuu.. So, ade competitor la aku.. So aku ckp kat die, ade rezeki dia, dia dapatla, ade rezeki aku, aku dapat la. Aku sempat jugak tanya sewa rumah tu, die cakap RM330. Hm, boleh tahan jugak.

Then aku jumpa Gina, agent yg tolong aku pi bid jumaat ni. Si Gina ni full time, husband die part time, anak sorang. Jumpa kat Shell Jalan Reko. Ada la dalam 15 minit duk bincang, dalam kedai Shell je, habis orang perati. Kena tambah RM50 tuk Proclamation of Sale, menggantikan S&P. Aku serah bank draft, cash n surat wakil. Selesai tu aku gerak tempat yang slalu aku lepak masa sekolah n universiti dulu, Mines Shopping Fair.. So, pastu gerak balik ke Bentong, my hometown to break fast.

No comments:

Post a Comment