Nuffnang Ads

Sunday, August 29, 2010

Looking for new property

Salam,

Hari ni adalah hari ke-19 umat Islam berpuasa. Dah nak masuk fasa pembebasan dari api neraka. Subhanallah.. Kekalahan aku dalam auction jumaat lepas dah tak terasa. Sikit-sikit lenyap. Tiba-tiba rasa macam malas nak beli property lagi. Tapi tak kan aku nak mengalah sebelum berjuang, no way man.. Kalah atau gagal sekali bukan kalah atau gagal selama-lamanya. Itu prinsip yang perlu dipegang.

Terfikir jugak untuk stop beli rumah tahun ni. Nak tunggu tahun depan dulu hingga ada deposit banyak sikit. Sebab rasanya aku nak jual kereta wira aku (adik aku sambung bayar) dan aku nak pakai duit beli kereta cash. Nak beli proton saga jer, dalam RM4k - RM5k. Malas nak bayar installment lagi. Duit installment wira tu bolehlah simpan, tuk invest in property.

Tapi kalau ada peluang yang bagus, why not aku sambar kan? InsyaAllah, kalau ada unit/rumah yang menepati citarasa, aku cuba belilah. Wife akupun beri galakan untuk ini. Yelah, hasilnya untuk dia jugak kemudian hari.

No comments:

Post a Comment