Nuffnang Ads

Friday, August 20, 2010

Property

Salam,


Ini adalah post aku yang pertama pasal property ni. Sebelum ni ade dah ada blog, cuma private punyer. Yang ni special pasal property. Sebenarnya aku tak sangka aku boleh terjebak dalam property investment ni. Kalau tak kerana aku beli sebuah buku pasal property, maybe aku xkan beli rumah, and buat blog ni...

Kalau tak silap aku, aku beli buku yang ditulis oleh Shamsudin Kadir dalam bulan 4/2010. Kalau nak confirm aku kena cek buku tu, coz setiap kalu beli buku, aku akan tulis tarikhnye di first page (ikut style pak mertua). Sejak tu aku strat byk beli buku, terutamanya azizi ali. So, memang menarikla.. Then start bulan 6 sampai sekarang bulan 8, dah nak masuk 2 rumah aku nak beli.

Actually dalam blog ni aku nak ceritakan sedikit pengalaman beli and melabur dalam property. Aku baru lagi menceburkan diri dalam bidang ni. Coz aku tak pandai berniaga, so nak dapat income lebih dengan cara ni la. Walaupun duit makan gaji tu cukup, tapi tak boleh nak hidup senang dan yang penting tak boleh nak beat kaum2 lain yang berjaya. Kalau kita orang melayu tak conquer, nanti anak2 kita tak mewarisi apa2. Lagi satu, bukan setakat bangsa je yang miskin, agama pun tak terbela. Ye la, jika ekonomi Islam x maju, macam mana Islam nak berjaya, coz Islam meliputi segala2 nya, bukan setakat duduk atas tikar sejadah, Nabi tak ajar macam tu, Nabi ajar untuk berjaya.

Aku dah ikut beberapa forum yang aku rasa amat menarik contohnya, abang ensem's blog dan yang seangkatan dengannya, website auction dan yang berkaitan dengan pinjaman. Makin dibaca makin banyak yang tak tau, maksudnya ilmu itu banyak dan luas. Keep reading. Ceeeewahhh. Jika ada sapa2 yang terbaca blog ni and anda adalah insan yang terlibat dengan property, boleh lah bagi comment kepada hamba yang baru ini.

Mungkin hari2 aku kena update and post something dalam blog ni, ikut cara abang ensem..hehheee..Ok, cowww..

See me on next post

No comments:

Post a Comment