Nuffnang Ads

Friday, October 15, 2010

Satu Rumah Satu Tahun


Salam,

Hari rabu lepas, tengah aku duk cleaned up white board lepas ngajar students yang aku sayangi, tiba-tiba ada sorang student tanya kat aku satu soalan. “Hari tu encik jumpa abangensem yer?”. Terkejut gak aku. Macam mana mamat ni tau, mesti selalu usha blog AE, detik hatiku (cam hampeh ayat). Pastu baru teringat yang mamat ni la kirim salam kat aku through AE hari tu. Aku ingat yang kirim salam kat aku tu student yang dah tamat belajar. La, mamat ni rupanya.. Lagipun budak ni aku pernah ajar masa short semester, subject Dynamics.

Borak punya borak dengan budak ni, terpacul satu ayat dari mulut mamat tu yang membuatkan aku ingin mengirimkan post ini. Bunyinya, “Encik mesti dah ada banyak rumah”. Hm, kalau aku kelentong mesti die percaya, ahahhaaaaa..

Actually aku baru ada satu rumah yang sedikit masa lagi selesailah urusan jual belinya. Cuma menunggu kebenaran bertulis dari pihak berkuasa negeri Selangor. Aku bukannya lama dalam property investment ni. Baru nak mula dan banyak belajar dari AE. Tapi aku rasa bangga jugalah sebab AE pernah kata kat aku, “Kira ko berani jugaklah lepas baca-baca buku terus berani beli rumah. Kawan aku yang dua orang ni (Brader Mill n Man Kuala), tak berani macam ko”. Lebih kurang camtu lah bunyinya.

Selepas sesi ngeteh ngan AE ari tu, aku dah tetapkan goal aku. InsyaAllah, aku akan cuba usaha dan capai. Satu Rumah Satu Tahun. Kalau tak tercapai, aku hanya redhalah dengan ketentuan Allah. So, banyak lagi aku kena belajar terutamanya dari AE, tuanbri dan yang seangkatan dengannya. Tengah tunggu post AE pasal top up loan. Dan nak apply apa yang AE tulis dalam ebooknya beli rumah tanpa keluarkan modal. Hehehheeee…

Special thanks to AE and tuanbri (ada masa nak jumpa dengan otai ni)….


2 comments:

  1. heheheh...nama man kuale ader kuar ler...kikiki

    ReplyDelete
  2. anonymous = man kuale ker?
    hahhahahaaa... silalah datang ke blog hamba yang setanding .com AE

    ReplyDelete